Astenia de primăvară

Bună tuturor!

Astăzi am să vă vorbesc puțin despre astenia de primăvara – cauze, simptome și cum putem trece mai ușor peste această perioadă.

    După cum știm cu toții, primăvara – anotimpul ce marchează tranziția de la iarnă la vară,  ne cam bate la ușă. Condorm calendarului astronomic primăvara începe pe 21 martie , dar majoritate oamenilor sărbătoresc venirea primăverii pe data de 1 martie odată cu marțișorul.

 Deși primăvara vine cu flori și vreme mai caldă, cu toții resimțim o stare de astenie fizică și psihică  generalizată.

ASTENIE= diminuarea forței fizice și psihice, stare de slăbiciune, oboseală.

      Cauzele asteniei de primăvară

              Este o repercursiune a  anotimpului rece, în care cu toții consumăm mai puține legume și fructe proaspete și facem mai puțină mișcare.

          De asemenea, infecțiile organismului, nivelul ridicat de stres, depresia, suprasolicitarea fizică șau intelectuală , dar și dereglările hormonale pot fi factori cauzatori ai așa numitei astenii de primăvară.

Astfel sezonul cald ne supune unor schmbări, constând în modificări de temperatură, presiune atmosferică și umiditate ceea ce ,,suprasolicită” organismul uman,

 

          Simptomele asteniei de primăvară

          Acestea diferă de la persoană la persoană, dar cele mai frecvente sunt următoarele:

– stări de continuă oboseală și somnolență
– lipsă de energie
– scăderea sau creșterea poftei de mâncare și, implicit probleme de greutate
– anxietate – sentiment profund de disconfort  sau de tensiune
– palpitații
– dureri inexplicabile de cap
– scăderea forței musculare

 

         Remedii pentru astenia de primăvară

I. Alimentația sănătoasă

          În această perioadă a anului și nu numai, este foarte bine să consumăm legume și fructe proaspete.
Fructele și legumele proaspete au acțiune detoxifiantă, depurativă, diuretică, ajutând la reglarea tranzitului intestinal. De asemenea, întăresc imunitatea, scad colesterolul, îmbunătățesc metabolismul și, în același timp, sunt o sursă naturală bogată în vitamine, minerale, enzime și substanțe antioxidante.

Pot fi consumate cu succes urzici, leurdă, spanac, salată verde, ceapă și usturoi verde, pătrunjel, mărar, leuștean, în stare proaspătă (salate sau sucuri), singure sau în combinație. Bogate în vitamine și minerale sunt și fructele (fructele de pădure, caisele, prunele, strugurii, lămâile, portocalele, grapefruitul, merele), sub formă de sucuri sau salate, consumate cel puțin o dată pe zi.

 

II. Odihna

 Organismul are nevoie  de cel puțin 7 ore de somn pe noapte, pentru a face față simptomelor asteniei pentru ziua următoare.

 

III. Sportul în aer liber

Mișcare, mișcare și iar mișcare.

30 de minute pe zi de mișcare nu face rău nimănui, dimpotrivă sportul pune atât sângele cât și mușchii  în mișcare  oferindu-ți o stare de bine prin eliberarea  endorfinelor – moleculele fericiri și totodată îți oferă energia necesară pentru a  combate simptomele asteniei.

 

IV. Hidratarea

Corpul tău folosește apă pentru  a-și păstra temperatura, șă înlăture deșeurile și să  lubrefieze articulațiile ajutându-ne la ameliorarea durerilor de cap și amețelilor.
Totodată cei 2l de apă pe zi sunt secretul aspectului sănătos și hidratat al pielii.

Medicii ne  recomandă tuturor să consumăm cel puțin 2l de apă pentru a ne menține sănătatea.

 

V. Ceaiurile

Este indicat ca în fiecare dimineață să vă începeți ziua cu o infuzie de plante, fie ceai verde, ginseng, rozmarin, scorțișoară, muguri de pin etc.

Chiar și cafeina te ajută să treci mai ușor peste simptomele asteniei.

 

 Pe lângă toate acestea, nu uitați de terapia comportamentală: zâmbiți mai des, bucurațivă de soare, de ieșirile în aer liber.

Acestea impreună ne vor oferi energia de care avem nevoie pentru a depăși astenia de primăvară.

 

O primăvară frumoasă și liniștită să aveți!

One Reply to “Astenia de primăvară”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *